نردبان کارآفرینی

  معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه واگذاری طرح‌های کلان براساس توانمندی و سابقه دانشگاه‌هاست، صلاحیت، توانمندی و انگیزه دانشگاه‌ها را از شاخص‌های واگذاری طرح‌های کلان اعلام کرد.

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم با بیان اینکه واگذاری طرح‌های کلان به دانشگاه‌ها، برنامه ریزی خاصی دارد، گفت: برخی طرح‌ها از ابتدا با تعدادی از دانشگاه‌ها همکاری داشته و نهاد مرتبط همکار دانشگاهی‌ خود را معرفی می‌کند.

وی افزود: به طور مثال مبتکر یکی از طرح‌های وزارت نفت بوده است که از ابتدا با سه دانشگاه همکاری داشته و دانشگاه محور را از بین این دانشگاه‌ها انتخاب کرده است.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: در رابطه با جت 150 نفره سازمان صنایع هوایی نیز دانشگاه امیرکبیر از ابتدا درگیر بوده است بنابراین همین دانشگاه به عنوان دانشگاه محور در اجرای طرح اعلام شد.

 

مهدی نژاد افزود: جهاد دانشگاهی نیز دو طرح را در شورای عتف مطرح کرد که پس از بررسی، تصویب شد.

 

وی گفت: طرح‌های دیگر نیز براساس توازن و تعادل به دانشگاه‌ها واگذار شد به طور مثال طرح تولید واکسن‌های انسانی با توجه به سابقه انستیتوپاستور به این نهاد واگذار شد.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم صلاحیت، توانمندی و انگیزه دانشگاه‌ها را از شاخص‌های واگذاری طرح‌های کلان دانست و گفت: هیچگاه صلاحیت دانشگاه‌ها در واگذاری طرح‌های کلان نادیده گرفته نشده است و اگر به دانشگاه طرحی واگذار نشده است باید مسئله را در خودش ببیند، ولی این طور نیست که پشت میز نشسته باشیم و بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها طرح‌ها را تقسیم کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دسته بندی: تازه ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:تازه ها,صلاحیت,توانمندی,دانشگاه ها,طرح های کلان ملی,news,universities, توسط کارآفرینی